Overslaan en naar de inhoud gaan

Diploma? Doe het op jouw manier: ga sneller, geraak verder

Wil je na een B- of C-attest alsnog samen met je leeftijdsgenoten afstuderen? Werd je uitgesloten uit je studierichting, en wil je bewijzen dat je die tóch kan halen? Of ben je het gewoon moe om in het keurslijf te moeten passen en wil je het gewoon op jouw manier doen? Leerwijzer geeft je de kans om verloren tijd op te halen, of alsnog een diploma te behalen op jouw niveau.

Dankzij onze expertise en jarenlange ervaring in de voorbereiding op de examencommissie (de vroegere ‘middenjury’) kunnen leerlingen op Leerwijzer een diploma behalen in de studierichting van hun keuze, ongeacht de attestering.

 

Leerwijzer biedt je een betrouwbaar alternatief.

Het nieuwe schooljaar staat voor de deur. Veel leerlingen gaan straks voor de eerste keer in bijna zes maanden terug naar school. Sommigen hebben in die periode zelfs amper (online) les gehad. En als dat wel het geval was, werden velen geconfronteerd met de ernstige beperkingen van ons onderwijs: men had grote moeite om zich aan te passen, te differentiëren, of fundamentele feedback te leveren. Uiteindelijk werd iedereen over dezelfde kam geschoren.

Straks zullen de eisen hoog liggen. Een aantal leerdoelen van vorig schooljaar moeten immers opgehaald. We hopen dat men er in slaagt om elke leerling de aandacht te geven die hij verdient. Helaas verwachten we dat diegenen die achterop hinken (omdat ze bv niet gemotiveerd waren om alle online lessen mee te volgen) al gauw ter plaatse gelaten zullen worden. Ofwel vertraagt het tempo om iedereen over dezelfde lat te krijgen, en dan kunnen diegenen die een voorsprong opbouwden (omdat ze al zelfstandig konden werken) snel verveeld geraken. Zo riskeert men het vertrouwen in het onderwijs te verliezen. Maar wat is het alternatief?

Bij Leerwijzer komt de leerling altijd op de eerste plaats. We differentiëren in kleine klasgroepen, zodat we ons kunnen aanpassen aan elke individuele leerling. We bewijzen al 35 jaar dat het mogelijk is.